Известие

Collapse
No announcement yet.

Звукоизолация на вратите - по-добра музика

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Звукоизолация на вратите - по-добра музика

    Дълго време си блъскам главата с лошото озвучаване в Алфа 156... Други коли със подобен плейър и колонки вадят много по-чист и басов звук. Ако и вие се чудите защо аудио ситемата ви няма мощност и възпроизвежда изкривени басови звуци и как да я подобрите, решението е - звукоизолация на вратите.
    Пробно закупих един пакет материали, достатъчни за една врата да видя какъв е ефекта и останах много доволен. Най-накрая реших да изолирам всички врати, и да споделя това което научих в процеса

    Материалът се продава на листи с различни размери, а някой от марките на пазара са: Dynamat, Silent coat, STP и др. Представлява слой битум покрит с алуминиево фолио. Това което прави е да поглъща звуковите вълни и да спира вибрациите във вратата, затови и се употребява понятието виброизолация. Целта на заниманието е първо да се създаде затворен обем в който да работят тонколоните и второ да спрем резонанса на ламарините на вратите.

    Първо се махат корите на вратите. Те се крепят на два болта в дръжката с копчето за прозореца, още два под нея и винтеча където е дръжката за отваряне на вратата и пищялката. Останалото са щипки, които се разкопчават лесно:



    После се премахва бялото уплътнение, което е залепено за вратата с някакво лепкаво лепило. Махайте го внимателно и бавно за да няма остатъци, които да пречат на монтажа на звукоизолацията. След като го махнете внимателно почистете с някакъв спиртен чистител за да осигурите чиста повърхност за която да залепне битума:


    Надникнете през дупките във вратата и ще видите в центъра залепено парче виброизолация сложено от производителя. Не се ангажирам да твърдя дали е по-хубаво или по-лошо от aftermarket материалите, с които работих аз, но правилото тук е площта на вратата от вътрешната страна да е покрита с минимум 25% звукопоглъщащ материал. При по-скъпите проекти където се вграждат мощни тонколони се покрива нацяло вътрешността на врата, но в моя случай положих изолация само в долната част на вратата. Другото което е препоръчително е да използвате звукопоглъщащи подложки със релефна структура, които се монтират директно зад тонколоната за да поглъщат първичните вълни:



    Препоръчително, но не и задължително е да запълните големите дупки във вратата с тънко парче MDF и малко силикон или друго лепило:


    После пристъпваме към полагане на звукоизолацията по външната част на вратата и запълване на дупките. Работи се със пистолет за горещ въздух (препоръчително) и малко валяче със трърда повърхност с което да натиската материала по контурите на вратата. Важно е звъкоизолацията да има контакт със метала, затове се старайте да запълните всички контури. За целата много помагат пистолета за горещ въздух (прави материала по мек и лепкав) и валячето без което ще останете без пръсти като мен



    Следващата стъпка е сглобяването на вратата и преди поставяне на тонколоната да запълните дупката, която се получава между пластмасовата кора на вратата и металния ръб на самата врата. По този начин завършвате затворения обем и предотвратявате навлизането на звукови вълни между кората и самата врата, което пък ще премахне дрънченето на кората при бас. Аз я запълних с останали парчета от звукоизолацията. За съжаление нямам снимки на тази стъпка.

    При монтажа на тонколоната е добре да сложите нещо меко по задния й ръб, който опира във вратата (може да използвате изолация за врата и прозорци, която продавам в Praktiker, Bricolage). Има и самозалепващ материал за целта, който продават в аудио магазините, но е по скъп.

    Изолацията, която направих е по-скоро виброизолация макар и да използвам термина звукоизолация. Шумоизолацията от външната среда (шум от гуми, двигател и т.н., се прави със т.нар. звукова бариера - порест материал, който е около сантиметър и е доста плътен и тежък и се залепва на вратата след полагане на останалите материали, които описах.
    При мен спряха изцяло вибрациите от корите на вратите, но ако е прекалено мощна тонколоната може да е необходима допълнителна обработка на вътрешността на кората, която представлява тънък порест материал.

    Сега вече се радвам на нормално озвучение в колата
    Last edited by savo86; d.m.y г., 15:23.
    Алфа Ромео 156 1.6 TS 2002 г. - бивша
    Алфа Ромео 156 1.6 TS Distinctive 2002 г. - бивша
    Алфа Ромео 156 1.9 JTD 16V 2003 г.
    http://www.parts.bg/ - Сайт за авточасти втора употреба

  • #2
    а щипките на кората, не се ли изпотрошиха?? намери ли нови??

    за външната шумоизоизолация, казваш - 1см. дебелина. как ще сложа кората след това?
    sigpic156 SW 2001 бивша.

    Comment


    • #3
      Щипките на кората се разкопчават с лекота спрямо други врати дето съм разглобявал. Именно заради това не се и чупят. Едната задна я разглобих и сглобих 3 пъти, понеже първия път бях забравил да изведа кабелите за прозореца, а после се оказа че съм залепил изолация върху дупките за дръжката За външната шумоизолация на вратата ще бъде доста трудно да се изпълни с толкова дебел материал, а и много ще натежи на пантите. Иначе има само няколко места където кората се опира или е много близко до вратата и мисля че шумоизолация също е възможна. От друга страна е важен и въпроса какъв ще е ефекта от вратите при положение, че доста голяма част от външния шум прониква през пода и стената между двигателя и купето. Има проекти чийто клипчета са качени в youtube, които стигат и до там с изолацията, но е изключително скъпо.
      Алфа Ромео 156 1.6 TS 2002 г. - бивша
      Алфа Ромео 156 1.6 TS Distinctive 2002 г. - бивша
      Алфа Ромео 156 1.9 JTD 16V 2003 г.
      http://www.parts.bg/ - Сайт за авточасти втора употреба

      Comment


      • #4
        супер баце
        тая тема тряа да е напраят важна да се учат хората как става работата реално като сложиж по добри колони и минат през усилвател е ней голям ефекта
        alfa 164 t.s ex
        tipo 2,0 16v turbo ex
        opel astra amnesia ex
        megane 2 ex
        alfa 159 jtd ех
        audi A6/S TQ 330+
        audi a4 b5 1,8 TQ 500++
        alfa romeo 147 1,9jtdm 16v cadamuro design

        Comment


        • #5
          Добре казано! Слагането на 4-канален усилвател беше първата ми идея за подобраване на музиката, но от това което научих, усилвател е необходим при много висок клас говорители и то само при положение, че е направена изолацията, иначе - цапано **** с тиква - звука пак ще е кофти!
          Алфа Ромео 156 1.6 TS 2002 г. - бивша
          Алфа Ромео 156 1.6 TS Distinctive 2002 г. - бивша
          Алфа Ромео 156 1.9 JTD 16V 2003 г.
          http://www.parts.bg/ - Сайт за авточасти втора употреба

          Comment


          • #6
            Тва добре, ама не трябваше ли и на външната част да се налепи ?
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              запомни едно добрата система тръгва от добър плеар
              задължително с дсп от там усилвателя да е добър
              и после говорителите и така ,,,,
              става един филм без край
              alfa 164 t.s ex
              tipo 2,0 16v turbo ex
              opel astra amnesia ex
              megane 2 ex
              alfa 159 jtd ех
              audi A6/S TQ 330+
              audi a4 b5 1,8 TQ 500++
              alfa romeo 147 1,9jtdm 16v cadamuro design

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщение
                запомни едно добрата система тръгва от добър плеар
                задължително с дсп от там усилвателя да е добър
                и после говорителите и така ,,,,
                става един филм без край
                Голям филм е да Няма да пълним главите на хората с дебат на тая тема, че няма край, пък и не на всеки му се намират 1000+ лв. за музика

                @mirchozo да, хубаво е да е покрита цялата площ, но за бюджетно изпълнение и това е достатъчно предвид звукопоглъщащата подложка зад колоната
                Алфа Ромео 156 1.6 TS 2002 г. - бивша
                Алфа Ромео 156 1.6 TS Distinctive 2002 г. - бивша
                Алфа Ромео 156 1.9 JTD 16V 2003 г.
                http://www.parts.bg/ - Сайт за авточасти втора употреба

                Comment


                • #9
                  Това с изолацията е хубаво,но провери ли,как са вързани говорителите?И аз,като взех моята,имаше кофти звук.Оказа се,че са дремали,като са връзвали говорителите и взаимно се гасят(в противофаза са).След малко игра и вързване правилно,ефектът беше поразителен,без други интервенции.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Аз правя планове да я поуплътня моята.
                    Миналата седмица се рових из най-различни форуми.
                    Оказа се, че хората изолират с квото им падне - термо/шумо/вибро и каквито още има изолации налични в Практикер и Бриколаж.
                    Доста коментари изчетох, пишат че са доволни от материалите които са ползвали.
                    Повечето бяха стиснати да дават пари за СТП.
                    Виждам, че не си от тия

                    Удоволствието със сигурност е по-голямо да си го направиш сам, но мен дали ме е страх да отварям корите или не ми се занимава - не знам.
                    Разпитал съм колко ще ми излезе да ми я направят и мисля че нервите дето ще изхабя, възможните усложнения и труда дето ще вкарам не са оправдани.

                    На следващия бонус мисля да я разходя и да я изолирам.

                    Няма място за сравнение между 147 и 156, но ми е интересно колко нерви/пари/време си изразходвал за да го направиш.

                    Разглобявал съм кви ли не неща без да се притеснявам дали ще мога после да ги сглобя, но тая кола ме плаши. Не смея да пипам сам нищо

                    I came, I saw, I ran away screaming

                    Comment


                    • #11
                      Няма нищо страшно колега.Просто трябва да се пипа внимателно.
                      Както се казва - "Съдбата обича смелите."
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Хаха
                        Не знам, да се хвана сам да пипам по тая...кола, е безразсъдно за мене.
                        Мисля да оставя "смелите" в аудио сервиза да свършат работата.

                        Като я направя ще пиша, ако все още е актуална темата.
                        Пък който изявява желание може и да чуе
                        I came, I saw, I ran away screaming

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от georgievd Покажи съобщение
                          Хаха
                          Не знам, да се хвана сам да пипам по тая...кола, е безразсъдно за мене.
                          Мисля да оставя "смелите" в аудио сервиза да свършат работата.

                          Като я направя ще пиша, ако все още е актуална темата.
                          Пък който изявява желание може и да чуе
                          "Смелите" много пари вземат, така че бъди смел и не му мисли

                          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                          Това с изолацията е хубаво,но провери ли,как са вързани говорителите?И аз,като взех моята,имаше кофти звук.Оказа се,че са дремали,като са връзвали говорителите и взаимно се гасят(в противофаза са).След малко игра и вързване правилно,ефектът беше поразителен,без други интервенции.
                          Не малка ами голяма е винаги играта по свързването и слушенето. Знам, че ако не е свързана правилно при бас мембраната на тонколоната мърда навънка а не навътре, но това е много трудно доловимо с просто око. Знаеш ли за някакъв начин за определяне на + и - на кабелите?
                          Алфа Ромео 156 1.6 TS 2002 г. - бивша
                          Алфа Ромео 156 1.6 TS Distinctive 2002 г. - бивша
                          Алфа Ромео 156 1.9 JTD 16V 2003 г.
                          http://www.parts.bg/ - Сайт за авточасти втора употреба

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от savo86 Покажи съобщение
                            "Смелите" много пари вземат, така че бъди смел и не му мисли


                            Не малка ами голяма е винаги играта по свързването и слушенето. Знам, че ако не е свързана правилно при бас мембраната на тонколоната мърда навънка а не навътре, но това е много трудно доловимо с просто око. Знаеш ли за някакъв начин за определяне на + и - на кабелите?
                            С една батерия от 4.5V директно на изводите на говорителите и следиш движението на мембраната,като подадеш напрежение.
                            PS. Сега обърнах внимание,че всъщност ме питаш за кабелите.Тая работа става с мултицетът и по схемичката на буксата.На схемата е написано,кой кабел за къде е и дали е + или -.Просто трябва да ги прозвъниш за съответствие.
                            Last edited by myato; d.m.y г., 13:01.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Колега savo86 - колко парички се похарчи за материали?
                              Горе-долу...
                              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                              Comment

                              Working...
                              X